09-06-2017
Een artikel uit Het Laatste Nieuws liegt er niet om, maar liefst 9 op de 10 Belgen lezen de reclamefolders die wekelijks in de brievenbussen belanden. Dat blijkt uit een onderzoek van marketingbedrijf BD myShopi. De perceptie dat de gratis reclamefolders rechtstreeks in de papiermand zouden belanden blijkt dus een mythe te zijn. Leuk om weten is dat ook de jongere generatie tussen 18 en 35 jaar graag een momentje uittrekken om de reclameblaadjes door te nemen.
Nuttig, die reclamefolders
Maar liefst 92% van de ondervraagden geeft aan regelmatig de reclamefolders te doorbladeren. De redenen daarvoor zijn dat de folders dienen als hulp bij het opstellen van een boodschappenlijstje, als inspiratie voor aankopen of specifieke koopjes of zelfs als ontspanning. Gemiddeld spenderen de Belgen zo'n 20 minuten aan het lezen van de folders. Ondanks de stickers met 'geen reclame aub' die je her en der op de brievenbussen tegenkomt, zijn er dus nog genoeg Belgen die met veel plezier de reclamefolders doornemen.
Diverse onderwerpen, voor alle leeftijden
De supermarktfolder is de populairste onder de folders, 85% van de folderlezers lezen deze graag, tot zelfs 91% bij de vrouwelijke lezers. Uit de survey blijkt bovendien dat 8 op de 10 Belgen de folder gebruiken wanneer ze hun boodschappenlijstje maken. Vrouwen lezen ook graag folders waarin mode en interieur centraal staan terwijl de voorkeur van de mannen dan weer gaat naar computer- en elektronicafolders. Interessant is dat ook de millennials, de consumenten tussen 18 en 35 jaar, interesse tonen voor folders, zowel voor de papieren als digitale versie.
Uw eigen folder in de brievenbus?
Maak een afspraak!
geschreven door Femke Nauwelaerts